میوه های مناسب سرماخوردگی

هوالله الربی
" میوه های مناسب سرماخوردگی"

در این مقاله به چند میوه و گیاه مناسب در زمان سرماخوردگی اشاره خواهیم کرد:
1) لیمو:
 بعد از پرتقال  بیشترین مقدار ویتامین ث را دارد ( 53 گرم در هر 100 گرم) . لیمو ، قند کمتر و کالری ناچیز (14-9 کیلوکالری به ازای هر 100 گرم دارد).
2) پرتقال:
    بیشترین مقدار ویتامین ث را دارد ( 54 میلی گرم در یک عدد متوسط)
3) نارنگی:
نارنگی شیرین پر از پتاسیم است و برای بیماران پرفشاری خون مناسب می باشد. بتاکاروتن بالا دارد و دارای خاصیت ضد سرطان می باشد.
4) نارنج:
    منبع مناسب بتاکاروتن و کمی بیشتر از پرتقال ، فولات دارد.
5) گریپ فروت:
در مرکبات بیشترین پتاسیم ( 200 میلی گرم در هر 100 گرم) را دارد و خوردن آن به بیماران فشار خونی توصیه می شود. نوع رنگی آن دارای لیکوپن است که خاصیت آنتی اکسیدانی دارد.
6) آناناس:
حاوی آنزیم " بروملاین" با خواص ضد التهابی می باشد. این آنزیم با عفونت ها مقابله کرده و باکتری ها را نابود می سازد. نوشیدن آب آناناس در تسکین گلودرد ، بدن درد و سرفه های سرماخوردگی هم مؤثر است.
7) کیوی :
بمب ویتامین ث است و ویتامین هایی مانند A ، E در درونش نهفته است.کیوی در پیشگیری و درمان سرماخوردگی مؤثر است.
8) خرمالو:
دارای سطح بالای ویتامین ث است. در درمان سرماخورگی مؤثر است و سبب تنفس راحت تر و تقویت سیستم ایمنی در مبارزه علیه عوامل بیماری زا می شود.
9) سیب:
حاوی ویتامین A – B1-B2-B3-C و مواد معدنی کلسیم ، فسفر و آهن می باشد. سیب ، بدن را در مقابل سرماخوردگی محافظت می کند.
10) سیر:
ترکیبی به نام آلینین دارد که قادر به نابود کردن 23 نوع باکتری است.
11) شلغم:
مواد گوگردی موجود در آن میکرو ارگانیسم ها را تا حد زیادی از بین می برد.
12) کلم:
رفع گلودرد و کارآمد در عوارض ریوی
13) تره :
کارآمد در مداوای تمام عفونت ها
14) عناب:
تأثیر چشمگیر در رفع گرفتگی سینه
15) به:
لعاب دانه به و بارهنگ که برای سرماخوردگی و گلودرد سودمند است.
16) زنجبیل:
حاوی ضد ترکیبات ویروسی است.
17) فلفل قرمز:
مؤثر در تخفیف علائم آنفولانزا است . کپسایسین که موجب تندی طعم فلفل می شود و به بهبود جریان خون و رساندن مواد مغذی و ویتامین ها به سلول های عفونی و بهبود بیماری ها کمک می کند و تندی آن همراه با آب می تواند به تخفیف گرفتگی ها در سینه و حفره بینی کمک کند.
18) عسل:
همراه با موم در سیوزیت ، بیماری تنفسی و زکام مؤثر است.
19) ویتامین ث :
کلم ، گوجه فرنگی ، جعفری ، توت فرنگی ، فلفل سبز
20) غذاهای حاوی روی:
حبوبات ، نخود فرنگی ، غذاهای دریایی ، گوشت قرمز و لوبیای سبز
در تقویت سیستم ایمنی و تخفیف علائم سرماخوردگی مؤثر هستند.
21) اسیدهای چرب حاوی امگا 3 :
ماهی قباد، قزل آلا ، ساردین ، ماهی روغنی 
22) اسیدهای چرب حاوی امگا 6 :
دانه کنجد ، تخمه کدو حلوایی ، آفتابگردان 
( در مبارزه با سرماخوردگی به سلول های دستگاه تنفسی کمک می کند)
23) ویتامین A :
اسفناج ، هویج خرد شده ، گل کلم ، بامیه ، نخود فرنگی ، زرد آلو ، انبه ، هندوانه ، هلو ، طالبی ، زرده تخم مرغ ، جگر

گردآورنده : خدیجه رزاقی


تعداد بازدیدکنندگان:64337
تاریخ بارگذاری:1395/12/14

کلمات کلیدی

47